reachforthin.blogg.se

Jag vet hur du mår för jag har också mått så

Kategori: Livets stora&små väsentliga saker

Med bestämda steg mot ingenstans, utan mål med ben som bär mig framåt. Det finns ingen sommarvind som leker  med min kjol så att jag visar för mycket på ett oskyldigt sätt, den vind som blåser piskar mina kinder röda och suger ur livslusten. Någon lovade att jag skulle börja le såfort solende kom fram, de få dagar solenstrålar träffar trädtopparna lapar jag i mig ljuset som en bortglömd kattunge, trots de blir jag inte mycket gladare. 
 
Lycka är något att vara rädd för. Jag vet hur ont det gör att falla. Att känna glädje är en känsla utav att ligga under ytan och komma upp kippandes efter luft med ett slag i magen så starkt att smärta inte är nog beskrivet. Det liknas mer som vägens ände där enda sättet är kräla sig tillbaka i lera, fastna i dynga och sjunka halvägs ner till helvetet på vägen. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: