reachforthin.blogg.se

Sömbrist

Kategori: Livets stora&små väsentliga saker

En natt utan sömn. När J's klocka ringde kröp jag närmre, lutade mitt huvud mot hans varma bröst, önskade tyst för mig själv att vi från och med nu föralltid skulle ligga tysta och andas i takt. Att höra hans hjärtslag och känna hur tryggt han andas får mig lugn. Vi pratade om barn, han tog sina händer och bildade ett klumpigt hjärta av kärlek med sina fingrar runt min navel - där inne ska våran bebis på. 
Utan en enda gnutta sömn, med dödsångest som gör så ont att den inte längre känns så vågade mina läppar bilda orden jag så länge velat säga till dig: Jag älskar dig och utan dig är jag inget. Han kramade om min nakna kropp extra hårt, kysste mig i nacken och viskade du är de finaste jag vet som svar i mitt öra. Men det är vår hemlighet, allra mest min egna för jag älskar ingen och klarar mig själv. Makt och kontroll. Innbillar mig själv att jag har någon slags kontroll över mig själv och mitt liv.  
Jag har smekmånad med ABC. Att äta så lite som möjligt av bara okej saker kommer få vara godkänt från och med nu till en vecka framåt. Som att förlora oskulden igen fast fint och försiktigt, med lite mer kärlek och förstående, dock utav mig själv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: